Heisann, hoppsan, fallerallera!

Her er en ny blogg. Jippiiee! Ei lita østerriksk jente som nettopp er kommet til Bergen og elsker å kose seg med god mat og gode venner som prøver seg i den merkelige blogg-verden. Derfor blir det mye baking, koking og andre søte og salte ting diskutert her.

Akkurat nå sitter jeg ved bordet med en full mage som bare har lyst å legge seg. Det er ikke lengre enn en halv time siden jeg kom hjem fra en kjempe koselig kveld. Her på studenthybelen har vi alltid mange gode idéer og oppskrifter som vi prøver oss på, og i dag var det min tur til å skape en 3-retters-meny.

  • Butterdeigruller fylt med kremost, pesto og revet ost, servert med persillesaus og fiken
  • Salat med sennep-honning-dressing og noe som i Østerrike kalles for «Kaspressknödel»
  • Saftig gullrotkake med kremost-smør-topping til finalen

Hadde gjerne lastet opp noen bilder men desverre var lyset kjempe dårlig og mine forsøkskaniner veldig sultne. Som vanlig pleier jeg ikke å stresse meg med å ta bilde, men når maten ser så fantastisk ut som den gjorde i dag, har jeg lite lyst til å la dem vente.

I min blogg skal jeg ta opp mange forskjellige ting. Først og fremst blir det mat, men bloggen skal også fungere som et lite prosjekt i anledning av norskkurset på universitetet. Derfor kan det hende at professoren tar seg en titt av og til og kanskje poster kommentarer med mange nyttige ting. Takk!

Nok for i dag, nå må dere ha en god natt og en fantastisk fredag i morgen!

Bis bald!

Legg igjen en kommentar

