Tur til julenissen

Gjett hvor jeg var i dag! Jeg var med på omvisning på Hansa bryggeriet. 🙂

JULEBRUS!! JULEBRUS OVER ALT!!!

Men selvfølgelig fikk vi også smakt noe øl, og det var utrolig spennende. Siden jeg kom til Norge har jeg ikke hatt nytelsen av et bra øl, enten fordi jeg gikk tom for penger. Eller fordi jeg ville heller bruke dem til noen nydelige retter. 😉 Eller fordi jeg syntes at norsk øl er ikke det riktige for meg. Langt mindre er den norske drikke-kulturen noe jeg kan særlig venne meg til.

Men i dag var jeg i god selskap, med mitt nytt funnet yndlings-øl og gratis mat. En kveld som ikke kan bli mye bedre.

Og visste dere at glasset er noe av det viktigste man må passe på når man drikker øl? Man burde ha ett glass hjemme som man bare (jeg mener virkelig BARE) bruker til øl. Og så trenger man en oppvaskbørste som man bare bruker til å vaske dette glasset med. For ølet er veldig ømfintlig og hvis det har noen gang skjedd at noen har hatt brus i det, eller at den har kommet i kontakt med fett/olje, så kunne man like gjerne kaste glasset og kjøpe ett nytt. For det som gjør at ølet «presenterer» seg godt er det perfekte skummet. Og det blir bare perfekt hvis glasset er makelløst.

Nå vet vi det. Skål!

Legg igjen en kommentar

