Pære-camembert-terte

Når jeg har fri en kveld så elsker jeg å lete etter nye oppskrifter og inspirasjoner. Denne uken kom jeg på en pære-camembert-terte. Birne i lag med ost (spesielt camembert) teller ikke til mine favoritter, men terten så ufattelig god ut. Jeg håpet litt at jeg ville venne meg til frukt-ost-blandingen. Men så lett var det desverre ikke.

Men alle dere som liker slike terter vil bli fornøyde med denne her! Pass på at dere bruker ferske og gode varer. Denne oppskriften inneholder ikke noe som tilsetter smak, derfor må råvarene være av kjempe god kvalitet for å få et godt resultat.

Dere trenger:

  • mørdeigsbunn
  • 200g camembert
  • 4 pærer
  • 1ts sukker
  • litt salt
  • (brennevin av pær)

Kutt camembert i skiver og ha dem på bunnen. Kutt pærene i tynne skiver og fordel dem over osten. Strø over sukker og litt salt og dryss på litt brennevin (om dere vil).

Stek i ovnen ved 180°C i 30 minutter.

Legg igjen en kommentar

