Pizzasnurrer – eksamens snack

Pizzasnurrer1

I morgen blir det 6 timers historie eksamen på universitetet. Jeg jobbet hardt de siste dagene, men føler meg ikke helt forberedt ennå. I alle fall er jeg forberedt på å ha nok mat med meg. Jeg laget mine yndlings pizzasnurrer i dag, og de skal hjelpe meg å holde motivasjonen oppe.

Dere trenger:

  • pizzabunn (jeg brukte sammalt hvete isteden for vanlig hvetemel)
  • 10ss bolognese saus
  • mais
  • ost, revet
  • (sjampinjong, paprika, spinat, olivenolje…)

Kjevle ut pizzabunnen til en rektangel. Jeg like å ha deigen veldig tynn, men dere kan gjerne ha den litt tykkere. Fordel bolognese saus, mais og ost over bunnen. Rull sammen deigen og kutt ‘pølsen’ i ca. 2cm store skiver. Ha dem på bakepapir og trykk dem litt ned. La deigen heve i 20 minutter og stek snurrene i ovn ved 225°C i 20 minutter.


Jeg brukte også litt av deigen til å lage enkelt pizzabrød: Kjevle ut deigen og skjær den i ca. 10x3cm store biter. Legg på sjampinjog eller paprika eller squash eller løk… Bruk akkurat det dere synes passer best. Dryss over litt olivenolje og stek brødet i ovn sammen med pizzasnurrene.

Legg igjen en kommentar

