Franske makroner med mørk sjokolade / Französische Macarons mit dunkler Schokolade

SONY DSC

Tilbake i Bergen hadde jeg mye å organisere, mange fag å gå gjennom, mange bøker som ventet på å bli kjøpt og mye nytt som jeg måtte gjøre meg kjent med. Og så kom endelig «Les Miserables» til de norske kinosalene… Nesten hele kokkegruppen av Det Akademiske Kvarter ble med på kino og til slutt var vi litt glad for at de ikke skrudde på lyset etter forestillingen. Jeg følte at mitt ansikt var rødt og da jeg så mine kolleger visste jeg at de ikke hadde det bedre. For en dramatisk film! Motivert og inspirert av den franske revolusjonen har jeg bestemt meg for å publisere en oppskrift til om makroner. Her kommer røde makroner med mørk sjokolade:

Dere trenger:

Lag franske makroner etter den tidligere publiserte oppskriften. Tilsett konditorfarge når marengsmassen er nesten ferdig pisket. La makronene avkjøle før dere fyller dem med kremen.

Varm sjokolade og fløte over vannbad. La kremen avkjøle. Pisk kremen litt med en mikser før dere begynner å fylle makronene. Fyll en sprøytepose med kremen og ha kremen på halvparten av makronene. Sett den andre halvparten på kremen.

————————————————————————————————————–

Zurück in Bergen gab’s einiges zu tun. Fächer auswählen, sehr, sehr viele Bücher kaufen, alles an seinen Platz bringen… Da war ich froh, als «Les Miserables» endlich in die norwegischen Kinos kam. Die halbe Küchenbelegschaft von Det Akademiske Kvarter schloss sich mir an und wir stürmten zusammen das Kino. Mein Gott waren wir froh, als am Ende die Lichter nicht angemacht wurden! Mein ganzes Gesicht glühte und als ich die anderen sah wusste ich, dass es ihnen nicht besser ging. Was für ein dramatischer Film! Inspiriert und motiviert von der französischen Revolution hab ich nun beschlossen doch noch ein Macarons-Rezept online zu stellen. Here you are: Rote Macarons mit dunkler Schokolade!

Ihr braucht:

Die französischen Macaraons nach dem schon publizierten Rezept zubereiten. Die rote Lebensmittelfarbe gebt ihr dazu wenn die Baisermasse fast fertig geschlagen ist. Nach dem Backen alles abkühlen lassen.

Für die Fülle die Schokolade mit dem Obers über Wasserbad schmelzen. Alles abkühlen lassen und vor dem Füllen kurz mit dem Handmixer aufschlagen. In einen Spritzbeutel füllen und die Creme auf die Hälfte der Macarons spritzen. Mit der anderen Hälfte bedecken.

Legg igjen en kommentar

