Black Bottom Cupcakes

Black-bottom cupcakes

Før vi begynner med bakingen i dag, må jeg unnskylde meg for de veldig få og dårlige innleggene jeg presenterte de siste ukene. Med hver dag vi kommer nærmere min hjemreise savner jeg et skikkelig kjøkken og en bedre kamera mer og mer. I tillegg er eksamenstiden allerede kommet rundt hjørnet og forstyrrer min hverdagsorganisasjon på det sterkeste. Derfor prøver jeg å benytte meg av alle (u)mulige annledninger jeg får til å prøve ut nye oppskrifter. Sånn som f.e. denne her, som jeg laget på en rolig arbeidsdag på Det Akademiske Kvarter i Bergen.

Black Bottom Cupcakes har en sjokoladebunn og cheesecake-topping og er dermed det perfekte supplementet til en god kaffe.

Oppskriften er hentet fra Bärenhunger.

Dere trenger (12 stk.):

  • 80g smør
  • 80g sjokolade
  • 80g sukker
  • 2egg
  • 180g mel
  • 1 liten ts bakepulver
  • 300g kremost
  • 2egg
  • 80g sukker
  • 100g sjokodrops

Smelt smør og sjokolade over vannbad. Sett til side. Visp sammen sukker og egg til en lys masse. Bland mel og bakepulver og bland raskt inn sammen med sjokolade-massen. Fordel deigen over 12 muffinsformer.

Visp kremosten til en jevn masse. Bland inn egg og sukker og til slutt sjokoladedrops. Ha på sjokoladebunnen.

Forvarm ovnen til 170°C og stek cupcakesene i 20 minutter.

—————————————————————————————————————————

Als erstes muss ich mich für die spärlichen und dazu noch überaus schlechten Beiträge in letzter Zeit entschuldigen. Je näher ich meiner Heimreise komme, desto mehr sehne ich eine anständige Küche und vor allem eine bessere Kamera herbei. Noch dazu steht die Examenszeit hier in Norwegen schon mehr in der Tür als nur davor. Was mein ganzes Zeitmanagement grad ein bissl über den Haufen wirft. Deswegen nutze ich jede (un)mögliche Gelegeheit um neue Rezepte auszuprobieren. Wie z.B. diese Black Bottom Cupcakes die ich während eines ruhigen Arbeitstages im Akademischen Kvarter in Bergen gezaubert habe.

Mit einem schokoladigen Boden und einer Cheesecakehaube sind diese Cupcakes der perfekte süße Happen zum Nachmittagskaffee.

Abgeschaut von Bärenhunger.

Ihr braucht (12 Stück):

  • 80g Butter
  • 80g Schokolade
  • 80g Zucker
  • 2 Eier
  • 180g Mehl
  • Prise Salz
  • 1TL Backpulver
  • 300g Frischkäse
  • 2 Eier
  • 80g Zucker
  • 100g Schokodrops

Butter und Schokolade über Wasserbad schmelzen. Zur Seite stellen. Eier und Zucker zu einer hellen Masse schlagen. Mehl, Salz und Backpulver vermischen und zusammen mit der Schokoladenmasse rasch untermischen. Auf 12 Muffinsformen verteilen.

Frischkäse glatt rühren. Eier und Zucker dazu und gut vermengen. Schokodrops untermischen und auf die Schokomasse geben.

Ofen auf 170°C vorheizen und die Cupcakes 20 Minuten backen.

Legg igjen en kommentar

